Radulović za “Dan” : Podgorica da riješi probleme saobraćaja i mobilnosti, podržaćemo svako dobro rješenje
Glavni grad postaje prepoznatljiv po saobraćajnim kolapsima u jutarnjim i poslepodnevnim časovima, kao i po naplatnim parking zonama. Automobil je jedino efikasno rješenje, donekle i razumijem jer ne postoji efikasnija saobraćajna alternativa. Podgorica je grad u kom su taksi usluge povoljnije od usluga gradskog prevoza. Nije neohodno navoditi manjkavost javnog prevoza, koje su očigledne – kazala je Radulović.
Radulović navodi da je poboljšanje stanja gradskog prevoza trebalo biti završeno prošle godine, jer je upravo Glavni grad najodgovorniji što je gradski prevoz, već dugi niz godina u veoma lošem stanju.
Proces modernizacije gradskog prevoza trebalo bi biti završen još krajem prošle godine, kao što vidite na usluzi su nam isti autobusi od ranije. Važno je da je lokalna vlast uočila da ovo prerasta u ozbiljan problem, koji ne utiče samo na građane, već znatno utiče samo na životnu sredinu i zdravlje svih nas – rekla je Radulović.
Marija Radulović je dodala da će URA podržati Plan o održivoj urbanoj mobilnosti, ukoliko dođe do njegovog usvajanja.
Kao konstruktivno politički subjekat uvijek ćemo podržati ono što će značiti i kvalitetniji život građana, a posebno stvari od javnog interesa kakav je nesumnjivo gradski prevoz, pa i to da se bicikl smatra javnim prevozom – zaključila je Radulović.
Podaci koji su ranije navedeni tokom radionica o Planu održive urbane mobilnosti utvrđeno je da čak 73 odsto građana ide automobilom, a 12 odsto taksijem. Javni prevoz, prevoz autobusima koristi nešto više od pet odsto, a pješke je išlo svega 4,7 odsto građana, što prikazuje zabrinjavajuće brojke, piše “Dan”.